[O1] Hamulce. Rdzewiejące tarcze i szuranie w bębnach?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sylwester_1124
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Hamulce. Rdzewiejące tarcze i szuranie w bębnach?

    Zamieszczone przez machu
    Miałem na myśli niezasilony tor antenowy.
    180 Ohm zapewne jest od strony radia.
    180 Ohm jest od strony niezasilonego toru radiowego od strony anteny.
  • Kasiunia
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Hamulce. Rdzewiejące tarcze i szuranie w bębnach?

    Koledzy, takie mam ogolne obawy, moze nieuzasadnione. Ale do rzeczy.

    Pierwsza sprawa. Tarcze hamulcowe z przodu. Rdzewieja - widac rudy osad nawet po jednej nocy stania auta na dworze. Skodzia nie jest garazowana. Oczywiscie osad znika po pierwszym przejechaniu i przyhamowaniu autka z rana. Czy to normalne, czy stosuje sie jakis srodek zapobiegawczy, zeby tak nie rdzewialy? Wczesniej tego nie obserwowalam. Chodzi oczywiscie o powierzchnie tarczy, ktora styka sie klockami podczas hamowania.

    Druga sprawa. W ostatnim czasie slysze pewne szuranie - jakby w bebnach - z tylu. Objaw pojawia sie niemal codziennie. Wystarczy kilka razy mocniej przyhamowac i po problemie, robi sie cisza. Odglos dobiega z tylu, tylko podczas hamowania i znika po paru mocniejszych hamowaniach.
    Dodam, ze jesli chodzi o bebny, to poltorej roku temu (22 tys km temu) byly robione, a konkretnie:
    - wymiana szczek
    - zestaw naprawczy bebnow
    - linka hamulca recznego
    - toczenie bebnow

    Czy tam tez zebral sie jakis brud czy rdza. Przejmowac sie tym?

    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Mysle, ze pytania dosc konkretne

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez Kasiunia
      Czy to normalne
      normalne
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Hunter
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1655

        #4
        Kasiunia, w bębnach mógł się pojawić piasek i dlatego masz takie szuranie. Jeśli masz hamulce z tyłu i na badaniach technicznych przy corocznym przeglądzie wszystko O.K., to nie ma się czym przejmować. Jeśli chodzi o rdzę na tarczach, to zobacz sobie na tarcze w innych autach. Zauważysz to samo :wink: Ja widzę to również na zaparkowanych po sąsiedzku Fordach, Oplach i innych Stop metalu w tarczach tak w tym przypadku ma i już
        ...nie ma to jak Octavia :drive:
        >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Zamieszczone przez Hunter
          Kasiunia, w bębnach mógł się pojawić piasek i dlatego masz takie szuranie. Jeśli masz hamulce z tyłu i na badaniach technicznych przy corocznym przeglądzie wszystko O.K., to nie ma się czym przejmować. Jeśli chodzi o rdzę na tarczach, to zobacz sobie na tarcze w innych autach. Zauważysz to samo :wink: Ja widzę to również na zaparkowanych po sąsiedzku Fordach, Oplach i innych Stop metalu w tarczach tak w tym przypadku ma i już
          Ja bym to sprawdził. Oczyszczenie bębnów z syfu spowoduje likwidację szurania a przy okazji zapobiegnie przedwczesnemu zużywaniu się bębnów i szczęk :szeroki_usmiech
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • Kasiunia
            Drive
            • 2009
            • 93

            #6
            Dziekuje za wszystkie szczegolowe odpowiedzi
            Bebny pewnie za jakis czas do wymiany, a narazie to zostawie - no chyba, ze zacznie mnie to bardziej wkurzac.
            No to jeszcze raz dziekowka!

            Komentarz

            • entranger
              Drive
              • 2009
              • 71

              #7
              Mialem kiedys tarcze EBC Turbo Groove, powlekane specjalna warstwa, dzieki czemu zachowaly estetyczny wyglad przez pierwsze 15-20 tys. km. Pozniej cos tam bylo widac, ale i tak zachowaly sie lepiej niz zwykle stalowe tarcze po takim przebiegu.

              Jesli masz alufelgi, to ma to znaczenia, a jesli felgi stalowe, to tym mniejszy uraz wizualny. Dlatego w aktualnym samochodzie mam felgi stalowe i cenie sobie, bo wyglada to estetyczniej.

              Pozdrowienia.

              Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                #8
                Zarówno tarcze hamulcowe jak i bębny są wykonane z żeliwa ( a nie ze stali). To normalka, że trochę tu i tam pokryją się rdzawym nalotem ale w najważniejszym miejscu klocki zadbają o to by były błyszczące prawie jak lustro
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                Pracuję...